preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
U najvećoj i najstarijoj školi u Međimurju obilježen Europski tjedan programiranja

Nakon nastave na daljinu nova je nastavna godina počela u školskim klupama na radost svih učenika i učitelja. Velika novost od ove jeseni je nastava informatike u nižim razredima osnovne škole. Od školske godine 2020./2021.  uvedena je kao izborni predmet od 1. razreda. 

Jedan od odgojno-obrazovnih ciljeva učenja i poučavanja nastavnog predmeta informatika je razvijati računalno razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i vještinu programa te smo se tako i ove godine priključili, osmom po redu, Europskom tjednu programiranja (EU Code Week).

Europski tjedan programiranja inicijativa je Europske komisije čiji je cilj na zabavan i privlačan način približiti programiranje, računalno razmišljanje i razvijati digitalnu pismenost. Učenje programiranja pomaže nam da shvatimo svijet oko sebe koji se brzo mijenja, proširimo svoje razumijevanje o tome kako funkcionira tehnologija te da razvijemo vještine i sposobnosti kako bismo istraživali nove ideje i bili inovativni. 

A programirati se može na različite načine i sa svim učenicima pa i s onim najmlađima koji tek uče svoja prva slova i brojeve. 


Uz vodstvo učiteljice Ivane Ružić koja je ujedno i ambasadorica Europskog tjedna programiranja i svojim dugogodišnjim iskustvom i entuzijazmom odličan motivator, u  I. osnovnoj školi Čakovec organizirane su brojne aktivnosti u koje su bili uključeni svi učenici od 1. do 8. razreda matične škole i područnih škola u Novom Selu Rok i Krištanovcu. 

Uz Ivanu Ružić, aktivnosti i događanja organizirale su i vodile još tri učiteljice informatike - Maja Hižman, Sanja Murk i Ivana Vadlja. Aktivnosti su bile međusobno povezane i prijavljene u Code Week 4 All izazov koji školama donosi priliku osvojiti Potvrdu o izvrsnosti.

Središnja proslava organizirana je u utorak, 20. listopada 2020. na školskom dvorištu  kada su učenici jedni drugima predstavili vlastite vještine programiranja različitih robota i pametnih igračaka. Učenici su jedni drugima predstavili posebno privlačnog robota Sphero BB8, humanoidnog robota Alpha, dronove Parrot Mambo, vesele Ozobotove i razigrane BlueBotove.

S učiteljicom Ivanom Ružić učenici su upoznali, sastavljali i programirali nadasve popularne Lego WeDo 2.0, Spike Prime i Mindstorms EV3 robote. Uz pomoć iPada i Osmo Codinga, razvijali su osnovne vještine programiranja i pomogli simpatičnom liku Awbie u sakupljanju slasnih jagoda.

Učiteljica Ivana Vadlja u prvom je razredu provela aktivnosti programiranja bez računala u kojima su učenici prateći i kreirajući niz uputa rješavali razne zadatke s istom svrhom – rješavanje problema. Prateći upute sa strelicama nacrtali su lik Heštega, a izradili su i vlastite upute kako da auto dođe od kuće do trgovine, a da pritom ne vozi po lokvama vode. Učenici drugih razreda rješavali su zadatke u kojima su prepoznavali ponavljanje uzoraka, razvrstavali podatke i analizirali ponuđene odgovore. Treći razredi programirali su u Scratchu i uz pomoć robota Ozobota uredili put od kuće do škole. Četvrti razred imao je organiziran razgovor s programerkom koja se bavi izradom mrežnih stranica i chatbotova. Programerka im je demonstrirala jedan svoj chatbot, objasnila na koji način radi i pokazala programski kod.

Učiteljica Maja Hižman učenike prvog razreda upoznala je s BlueBotima za koje je izradila posebnu stazu za zagrijavanje na kojoj su učenici vježbali osnovne korake. Kreirala je mozgalicu spajanja parova kojom je htjela pokazati kako se nastava informatike kroz programiranje može povezati s hrvatskim jezikom i matematikom. Posebnu pažnju dobila je društvena igra „Dvoboj buba“ u kojoj je cilj bacanjem kocke i prateći upute zamijeniti mjesta BlueBotova. U drugom razredu učenici su koristili Ozobotove i crtali nedovršene staze dok su treći i četvrti izradili svoju prvu igru u Scratchu.

S učiteljicom Sanjom Murk učenici su programirali u Scratchu. Peti su razredi bili u šetnji s dinosaurima po Jurassicu.  Tko bi rekao da dinosauri mogu biti plavi, ljubičasti, točkasti… Jeste li znali da se dinosauri pod vodstvom novopečenih programera mogu sakriti u dvorcu? 

Učenici osmih razreda saznali su zašto je pile prešlo cestu. Djeca su pokazala pregršt ideja i na kreativan i zabavan način razvila svoje prve male projekte.

Učenice 8. razreda Jana, Klara i Sara upoznale su nas sa mogućnostima robota BB-8 iz kolekcije Star Wars. Od djevojaka smo saznali da je maleni droid zapravo prvi robot koji je nastao suradnjom Sphero-a i Star Wars-a. BB-8 se povezuje sa mobilnim uređajem ili iPadom preko Bluethootha. Djevojke su nam pokazale kako  upravljati BB-8 uz pomoć joysticka, glasovnih naredbi te kako možemo programirati naredbe koje će BB-8 izvršiti. 

Osvrnemo li se na brojne aktivnosti koje su provedene u našoj školi možemo sa sigurnošću reći kako i iduće godine obilježavamo Europski tjedan programiranja. Naša je škola jedna od rijetkih koja ima različite robote koje sa zadovoljstvom i velikim ponosom koristimo u nastavi i izvannastavnim aktivnostima. A tko zna, možda se baš u našoj školi nalazi budući programer poznate računalne igrice. 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju