preskoči na sadržaj

I. osnovna škola Čakovec

Login
e-Škole

e-Dnevnik

KEEP INVEST DONATE SPEND

 

 

 

 

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje: sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

 

 

 

 

 

Tražilica
Kalendar
« Listopad 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

PROPISI
Lista linkova je prazna
ŠKOLSKI DOKUMENTI
Lista linkova je prazna
 

vijesti
DAN SOLIDARNOSTI
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 12:30

Povodom Dana solidarnosti na dijelu učenici 4. d razreda u suradnji sa Gradskom knjižnicom Nikola Zrinski Čakovec i Javnim zdravstvom Čakovec održali su u prostorijama knjižnice radionicu o solidarnosti. Razgovorom i ispunjavanjem listića na temu solidarnosti proširivali su i upotpunjavali svoje znanje i spoznaje o solidarnosti. U drugom dijelu radionice krenuli su u izradu malih paketića od ostataka različitih papirnatih i kartonskih materijala. Uživali su u izradi pa i natjecali čiji će paketić biti ljepši. U male paketiće su stavili pisane poruke sa lijepim željama i nekoliko slatkiša. Poklone su ponijeli sa sobom u školu i izvjesili ih na razrednom panou u obliku Božićne jelke.

Poklone su zatim pred odlazak na zimske praznike međusobno podijelili. Veselili su se porukama s lijepim željama koje su pronašli u paketićima. Ovom akcijom pokazali su solidarnost jednih prema drugima.

No učenici su napravili i više povodom solidarnosti. Sa udrugom NOBILIS u njihovim su prostorijama izrađivali tradicionalne pšenice za ukras pod Božićnom jelkom. Pšenice su radili od recikliranih materijala i uljepšali ih. Napravili su i malu izložbu svojih radova. Izrađene radove na Božićnom su humanitarnom sajmu prodali za prigodni iznos. Prikupljeni su iznos pridružili ostalom prikupljenom novcu skupljenom u humanitarne svrhe.

U ovim su radionicama povodom Dana solidarnosti puno uživali, družili se ali i učvrstili svoje etičke vrijednosti i spoznaje o potrebi da se bude solidaran s drugim ljudima u potrebi.


[OPŠIRNIJE]



21. ožujak
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:47

21. ožujak ja dan kada se obilježavaju značajni datumi - Prvi dan proljeća, Svjetski dan osoba s Down sindromom i Svjetski dan zaštite šuma. 

Učenici 3. a razreda jedva čekaju dolazak proljetnog vremena i to su prikazali digitalnim crtežima i stihovima o proljeću. Platforma Seesaw omogućuje im da crtaju digitalne crteže i objavljuju na svojoj stranici i razmjenjuju s ostalim prijateljima u razredu.
  
 
Na kraju dana zajedno su se fotografirali sa šarenim čarapicama i veselim glavicama. Na taj način žele podržati osobe s Down sindromom.
 
 

[OPŠIRNIJE]



PUTOPIS SA SICILIJE
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:38
U sklopu Erasmus+ programa "Effective Steps to emphatize - ESTEEM", učenici i učitelji I. OŠ Čakovec posjetili su jedan od najvećih otoka u Sredozemnom moru - Siciliju. Siciliju zapljuskuju tri mora: Sredozemno, Tirensko i Jonsko more. Većina ljudi na spomen Sicilije pomisli na neke ljude koji se bave protuzakonitim poslovima, no mi koji smo posjetili, vidjeli i doživjeli Siciliju ponajprije, pri dolasku susreli smo se sa svim ljepotama Sicilije, a naročito je dojmljiv bio susret s Etnom, visokom planinom (3280 m), koja je moćan, veličanstveni pa i opasan vulkan pokraj velikog grada Catanije u kojem smo  bili gosti i to SCUOLI SECONDARIA DI I GRADO "DANTE ALIGHIERI", u Ulici via Cagliari 59 u središtu Catanije.
 
 
No krenimo redom. Učenici David Partlić, Matko Legen i Nico Kovač, sa svojim učiteljima pratiteljima Filipom Carom i Borisom Jeđudom te ravnateljem I. OŠ Čakovec, Sinišom Stričakom i našim gostom gradonačelnikom Grada Čakovca gospodinom Stjepanom Kovačom na put do Trsta krenuli su  gradskim kombijem. Od Trsta do Catanije išlo se avionom. Cijeli put do odredišta protekao je u najboljem redu. U Cataniji učenici su bili smješteni kod obitelji - prijatelja djece, a odrasli u hotelu Sophia u središtu Catanije. U nedjelju navečer održana je zajednička večera i sastanak svih sudionika programa: Grčke, Španjolske,Bugarske, Rumunjske, Hrvatske i Italije.
 
 
U ponedjeljak ujutro počele su naše aktivosti. U školu smo stigli podzemnom željeznicom, gdje su nas vrlo srdačno i prijateljski dočekali domaćini. Nakon pozdravnog govora i svečane priredbe poveli su nas na radni dio obilaska učionica i učenika  koji je potrajao do ručka. Upoznali smo i razgovarali s djecom - učenicima različitih uzrasta, izmjenjivali iskustva, odgovarali na pitanja, šalili se i sl. Nakon ručka posjetili smo Aci Castelo i Aci Trezio-dvorac i vulkanske stijene u moru na čijoj su obali  prema legendi živjeli Kiklopi, a i sam Odisej pri povratku iz Trojanskog rata, zadržao se tu na obali jer mu se toliko omilila da se nije htio vratiti kući u Grčku. Kasnije smo pošli u veliki centar gdje su djeca uživala igrajući igre kao što je igra "Laser game" i dr. Tu smo ujedino bili posluženi večerom, sicilijanskim specijalitetima. U hotel na odmor vratili smo se iza ponoći.
 
 
Drugi dan u utorak pošli smo u razgledavanje Catanije. Posjetili smo Rimski amfitetar izgrađen od tamnog vulkanskog kamena koji je imao oko 7000 sjedećih mjesta, a danas je uklopljen u barokne građevine. Bili smo u grčko - rimskom teatru, termama, bazilici, starom samostanu koji je danas veliko i glavno sveučilište cijele Catanije i šire. U 12 sati posjetili smo Gradsku vijećnicu gdje se naš gradonačelnik susreo s gradskim "ocima" Catanije. Vrlo su nas ljubazno i gostoljubivo dočekali i ispratili... Poslije ručka u središtu Catanije otišli smo u školu na radionice za učenike. Po završetku radionica spremili smo se za večernje kuglanje  i večeru u kuglačkom "Bowling centru" u Cataniji. Naš ravnatelj je u kuglanju osvojio najviše bodova, a nagrada mu je bila gromoglasni pljesak na kraju natjecanja. Na spavanje smo se vratili iza ponoći i to pješice.
 
 
U srijedu smo se podzemnom željeznicom odvezli do škole gdje nas je čekao autobus koji nas je poveo na planinu Etnu. Sve ono što prirodu čini velečanstvenom, snažnom, moćnom i opasnom, može se usporediti s Etnom. Ona je planina s mnogo vulkana. Ta prastara ljepotica s bijelom kapicom na vrhu izaziva divljenje i strahopoštovanje i respekt, Etna je više puta u povijesti pokazala svoju snagu i moć i  svojom aktivnošću izazvala  je goleme štete uništivši gradove, naselja i ljude koji do nje žive. No ljudi i dalje tu žive jer ona im iz svoje utrobe donosi bogate darove u obliku minerala (lave) koja zemlju preko koje  se izlijeva čini vrlo plodnom i bogatom pa na njoj raste raznoliko voće i povrće koje obično uspijeva na Mediteranu (naranče, limuni, breskeve, nektarine, pistacije, bademi...) Za nas iz nizinskih krajeva osvojiti Etnu je nešto nezaboravno i ne čini nam se opasno, jer iako se Etna dimi cijelo vrijeme, krajolik na njoj je pitom i pomalo romatičan. Imate osjećaj kao da ste na Marsu, a Mars je nešto čega se tog trenutka ne bojite jer oko vas šeće na stotine turista koji su isto kao i vi oduševljeni Etnom. Šetali smo po obodima kratera, a naročito je bio simpatičan jedan mali krater koji je u stvari  krater iz kojeg je lava pred nekih dvjestotina  godina  uništila čitav grad Cataniju.
 
 
Ispod Etne smjestilo se selo u kojem smo posjetili "La casa di Laura", kuću u kojoj žive izbjeglice iz Afrike. S njima smo u igri, razgovoru i zabavi proveli četiri puna sata, a volonteri koji tu rade zajedno s vlasnicom kuće, gospođom Marijom poslužili su nas ručkom. Kasno navečer vratili smo se u hotel.
U četvrtak smo cijelo jutro i popodne proveli na radionicama za djecu i odrasle u školi, a ujedno se održao i koordinacijski sastanak svi voditelja timova, gdje su voditelji iznosili svoje planove za budući rad u svojim zemljama. U 8 i 30 navečer po nas su svojim automobilima došli kolege profesori uključeni u Erasmus program i odvezli nas na završnu ceremoniju, podjelu diploma i priznanja kao i završnu večeru. U hotel na spavanje i odmor vratiLI smo se oko ponoći. U petak oko 10 sati morali smo se odjaviti iz hotela. Pošto su u školi bile i u petak organizirane radionice za djecu, iza podneva smo s djecom otišli na ručak, razgledali Cataniju i popodne u pet sati taksijem otišli na aerodrom u Cataniji. U 7 sati i 25 minuta avion je poletio za Trst. U Trstu nas je dočekao gradski kombi s vozačem te smo kroz Sloveniju u dva sata i trideset minuta sretno stigli svojim kućama u našu lijepu Hrvatsku.
učitelj Boris Jeđud

[OPŠIRNIJE]



RADIONICA O SAMOPOŠTOVANJU
Ivana Ružić / datum: 19. 4. 2018. 11:23

Učenici 4. c razreda su imali radionicu o samopoštovanju. Na početku radionice iznijeli su svoje mišljenje o tome što za njih znači samopoštovanje te kako se ono razvija. Složili su se da ga kreiraju na temelju onoga što njihove obitelji govore o njima, komentarima suučenika u razredu ili drugih ljudi s kojima se susreću. Upoznati činjenicom da ljudi koji su zadovoljni sobom, koji se vole ili pak žele neke stvari učiniti bolje imaju visko samopoštovanje dok s druge strane osobe niskog samopoštovanja nisu zadovljne sobom, misle da ih drugi ljudi ne vole te da u ničemu nisu dobri.

Kako bi saznali što misle o sebi tj. kakvo je njihovo samopoštovanje odigrali su igru  „Troje sličnih“. U trojkama su poveli razgovor o karakteristikama koje ih opisuju. Kad su pronašli osobinu po kojoj se razlikuju od drugih zapisali su je u trokut s imenom toga učenika, a osobine koje su im zajedničke zapisali su u središnji dio trokuta koji se preklapa.

Uslijedilo je interpretativno čitanje osobina po kojima su slični i po kojima se razlikuju od drugih učenika te zaključili da se nitko ne bi trebao osjećati da se ne uklapa jer ima karakteristika u kojima smo slični, ponekad čak jednaki, kao i karakteristika po kojima smo posebni tj. jedinstveni. Učenici  su individualno rješavli kreativni  zadatak  gdje su trebali objasniti jednorogu da je u redu biti drugačiji te da u šumi ima puno više životinja koje mu sliče.  Nakon toga učenici su čitali svoje uratke te pažljivo slušali jedni duge.

Učenici su također izradili zajednički plakat na kojem je svaki učenik iz razreda okomito napisao svoje ime te dodao pozitivne osobnosti koje ga opisuju, a započinju slovima koja čine njegovo ime.  Radionica je pomogla učenicima u podizanju njihovog samopoštovanja, a njihova učiteljica vjeruje da će upravo zbog visoke razine samopoštovanja njezine učenike zaobići alkohol, duhan i droga.

 

 


[OPŠIRNIJE]



Budi neovisan i slobodan
Ivana Ružić / datum: 9. 3. 2018. 18:22

Cilj projekta je preventivno djelovanje u borbi protiv ovisnosti o drogama usmjerenog prema djeci i mladima grada Čakovca, a projekt podražavaju i Lions klub Zrinski Čakovec, Policijska uprava Međimurska i Zavod za javno zdravstvo Međimurske županije.

U projekt su uključeni dječji vijećnici Dječjeg gradskog vijeća Grada Čakovca, sve osnovne škole s područja Grada Čakovca Organizirat će se tribine za učenike i djelatnike škola, a predavači će biti djelatnici Policijske uprave Međimurske i Zavoda za javno zdravstvo.

 

.Provodi se 6 edukativnih radionica na teme ; što je ovisnost o drogama, kako se možemo boriti protiv ovisnosti, kako organizirati slobodno vrijeme učenika, ali i kako raditi u timu, i kako biti sretan bez tih ovisnosti.

U okviru projekta 2. radionica s temom: Ovisnosti (alkohol, pušenje,droga ,internet) održana je 8.veljače u l.osnovnoj školi Čakovec,a organizator radionice je Dječji forum „Zmajići“ s voditeljicama Draženkom Blažeka i Marijom Toplek. Susret sudionika bio je dinamičan u raspravi ,a završio je izradom i prezentacijom plakata te druženjem.


[OPŠIRNIJE]



Upitnik o empatiji
Ivana Ružić / datum: 7. 3. 2018. 05:45

 

UPITNIK

 


[OPŠIRNIJE]



Razvoj vještina za buduća zanimanja
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:11

U sklopu Erasmus projekta učenici 4. b razreda govorili su o vještinama potrebnima za rad. Djeca danas odrastaju u sigurnosti svojih soba opremljenih računalom, Play Stationom, mobitelom koji ih uče na brzu i lako dostupnu zabavu lišenu mašte i kreativnosti. Potičemo ih da uče što više, vodimo ih na dodatne aktivnosti koje će im dati potrebna znanja.

U toj najboljoj namjeri zaboravljamo na sposobnosti, vještine i kompetencije koje je potrebno razvijati od ranog djetinjstva. Učenici današnjice neće imati prilike razviti ih jer nitko ne postavlja takve zahtjeve pred njih.

Koje osobine su potrebne za uspjeh?

Neovisno mišljenje
Preuzimanje rizika
Razvijena mašta
Pažnja i koncentracija
Moć učenja iz neuspjeha
Fleksibilno mišljenje
Znatiželja
Donošenje odluka
Originalnost i kreativnost
Rješavanje problema
Suradljivost
Ustrajnost
Govorne kompetencije

Zato su učenici uzeli pile, turpije i brusni papir u svoje ruke te pripremili  i obradili drvene daščice  za oslikavanje. U prašnjavoj atmosferi i pokojim iverom u prstima dokazivali su čija daščica je bolja. Novo iskustvo u radu i vrijednost nacrtanih minijatura završile su na humanitarnom sajmu. A učeničko iskustvo i zadovoljstvo potiče ih na nove radne izazove i stjecanje vještina. 


[OPŠIRNIJE]



Kreativna radionica učenika i roditelja
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 21:03

Najprivlačnijih tehnika prostorno-plastičnog oblikovanja zasigurno je i tehnika oblikovanja lima, aluminijske folije. Ova tehnika ne predstavlja problem jer ne zahtjeva mnogo: foliju, koja zapravo može biti poklopac od jogurta, kiselog mlijeka, vrhnja, kutije od konzervi izrađene od mekanog lima ili folije od kojih je izrađena ambalaža zubnih pasti, ili još jednostavnije – ambalaža majoneze. Materijal koji bi završio na odlagalištu. Zato smo ga odabrali za kreativnu radionicu s roditeljima vezanu za projekt ESTEEM. Učenici 4.b razreda i njihovi roditelji zajedno su osmislili čestitke koje smo poslali svim partnerima u Erasmus projektima i zaželjeli im uspješnu nadolazeću godinu.


[OPŠIRNIJE]



RADIONICA: RECIKLIRANJE PAPIRA
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 20:30

U projektu ESTEEM održana je radionica u 4.a razredu. Učenici 4.a na satu razrednika govorili su o važnosti čistog  zraka. Naučili  su, da šume, parkovi i drveće čine „pluća grada“ i da ih ne smijemo nepotrebno sjeći i uništavati.

Kako bi sačuvali sječu drveća za proizvodnju papira i spasili koje drvo u prirodi, učenici su odlučili reciklirati stari odbačeni novinski papir. Uživali su u postupku recikliranja i promatranja kako nastaju novi listovi papira. Od novo nastalog papir izradili su božićne čestitke koje su prodavali na humanitarnom sajmu.


[OPŠIRNIJE]



Erasmus kutak
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 20:10

Učenici 3. a i 4.a razreda  l. osnovne škole Čakovec, započeli s s nastavom u novo uređenoj učionici. Tijekom zimskog odmora obnovljeni su zidovi i stolarija i postavljen je moderan i funkcionalan namještaj prilagođen uzrastu i potrebama nastave. Učenici sada rade u vedrom i poticajnom prostoru.

Uredili su Erasmus kutak u kojem su izloženi predmeti dobiveni od učenika i učitelja iz zemalja partnera Erasmus projekata naše škole. Ti nas predmeti podsjećaju na lijepe trenutke druženja prilikom posjeta gostiju iz različitih europskih zemalja našem gradu i našoj školi. U zajedničkim kreativnim radionicama nastali su likovni radovi koji sada krase naše police. Mnoge su radove naši prijatelji erasmusovci ponijeli sa sobom kao uspomenu na ovakva vrijedna druženja u kojima razvijamo plodnu suradnju i razmjenu iskustava u različitim područjima obrazovanja.


[OPŠIRNIJE]



Međunarodni dan materinskog jezika
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 20:01

21. veljače obilježava se Međunarodni dan materinskog jezika. Učenici 3. a razreda taj su dan govorili  književnim hrvatskim jezikom i kajkavskim kakvim govore njihovi bake i djedovi i oni sami u krugu svoje obitelji. Inspiracija im je bila međimurska pjesnikinja Ljubica Duić-Jovanović. Radoznalo su otkrivali posebnosti kajkavskog govora u njezinim pjesmama Zima, Dečeci i mlečeci, Kipec i dr.. Upoznali su mnoge  kajkavske riječi koje se danas više ne čuju u svakodnevnom govoru.  Prepoznavali su  njihovo značenje i zapisivali riječi u mali zavičajni rječnik. Nekim su učenicima kajkavski stihovi bili nerazumljivi jer se kod njih doma ne govori kajkavskim. Nekima je domaći govor blizak te su se predstavili na govoru kojim razgovaraju kod kuće. Naravno da se naglasilo kako je „pri nam v Čakovcu to zmešano s gradskim rečima“.

Govore na kajkavskom su učenici snimali u aplikaciji Seesaw pomoću iPada. To je platforma na kojoj učenici 3.a imaju formiranu zatvorenu grupu kojoj imaju pristup još samo roditelji. Na njoj rješavaju različite zadatke, mogu objaviti zadaću, svoje interese ili snimiti čitanje zadanog teksta. Rad na iPadima je učenicima učinio nastavu zanimljivijom i zabavnijom. Domaću zadaću također će moći napisati u aplikaciji Seesaw. Zadatak je zapisati uz pomoć roditelja, baka i djedova još nekoliko naših lijepih i toplih međimurskih riječi kojima pišu i naši pjesnici.

 

Prše prfki pršec

prek

posehlog

polja,

- skril bode na Muri

pisani

moj čun.

  Ljubica Duić-Jovanović

 


[OPŠIRNIJE]



SLUŠAJ!
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 19:53

Kako bi  učenici aktivno preispitali sebe i aktivno razmišljali dobili su zadatak da se olujom ideja  prisjete svega što znaju o „Petrici Kerempuhu“.

Učiteljica  je učenike 4. c razreda  pažljivo slušala i na ploču zapisivala sve što su učenici znali ili mislili da znaju o Petrici Kerempuhu. Zapamtili su da je bio zabavan, veseo, lukav, prepreden lik u legendama Dubravka Horvatića koji je uvijek nastojao pomoći siromašnima te ismijati bogate i škrte.

Saznali su da su i drugi pisci pisali o Petrici, liku koji je postojao samo u mašti, a među njima je i Slavko Mihalić. Svaki učenik je dobio zadatak da pročita zbirku priča Slavka Mihalića „Petrica Kerempuh“ i pripremi javni govor za zadanu priču. Javni govor je trebao trajati oko dvije minute u kojem učenici trebaju predstaviti naslov zadane priče, dojmljivu rečenicu koju bi i drugi učenici mogli zapamtiti, izraziti mišljenje o likovima  prema njihovom ponašanju, sažeto ispričati priču te navesti što ih je posebno nasmijalo ili rastužilo.

Učenik koji je imao javni govor je tečno i  samostalno pripovijedao o izmišljenome događaju. Suučenici su ga sa zanimanjem slušali, a nakon govora  su mu postavljali pitanja o priči.

U završnom djelu sata učenici su također postali pisci o Petrici Kerempuhu jer su dovršavali priču o kojoj su imali javni govor te na maštovit i kreativan način pisali o zgodama u kojima su  siromašni  i pošteni ljudi započeli sretnije živjeti.

Kroz raionicu su razvijali pozitivan odnos prema čitanju, izdvajali  bitne pojedinosti o događaju, samostalno oblikovali sažetak, prepoznali vrjednote govorenoga jezika prosuđivali o tuđim postupcima te jasno izražavali svoja mišljenja i ideje.


[OPŠIRNIJE]



ŠAH - izgrađuje timski duh i jača individualnost
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 19:49

Šah je igra koja postoji više od 2000 godina. Potječe iz Indije. Danas se šah igra po cijelome svijetu .Učenje djece šahu je nešto više nego samo učiti djecu da igraju šah. Igra šaha je nešto između sporta, umjetnosti i nauke. Šah čini igrače pametnijima. Kroz igru se djeca vježbaju rješavati probleme. Šah doprinosi razvoju kognitivnih vještina kao što su zaključivanje, indukcija, dedukcija...djeca uz igru uče rješavati problemske situacije. Izgrađuje se timski duh, dok istovremeno jača individualnost. Šah jača koncentraciju, vizualizaciju, apstraktno mišljenje, planiranje, analizu...

 

Šah se sastoji od 64 crno-bijelih polja, kvadratičnog oblika. Šahovske figure(16 bijelih i 16 crnih) raspoređene su uvijek na isti način.

Drugi red je ispunjen pješacima ili pijunima. Kule idu u kutove, do kula su skakači ili konji, do njih lovci ili lauferi i konačno dama ili kraljica koja uvijek ide na polje podudarno njezinoj boji, te kralj koji ide  na preostalo polje. Figure se pomiču ovako: kralj se može kretati samo jedno polje u bilo kojem smjeru. Dama ili kraljica je najjača figura i kreće se u bilo kojem pravcu po određenim pravilima. Topovi ili kule kreću se koliko god žele, ali jedino naprijed, natrag i u stranu pravocrtno. Lovci se mogu kretati cijelom dužinom, ali samo dijagonalno i to po svojoj početnoj boji… Skakači ili konji kreću se različito-idu dva polja u jednom smjeru a zatim idu još jedno polje pod kutom od 90 stupnjeva, poput oblika slova L. Pješaci ili pijuni idu naprijed(do polovice table- jedno ili dva polja, od polovice table jedno polje), a uzimaju "jedu" dijagonalno. Nikada se ne mogu kretati unazad. Potrebno je još znati kako promovirati pješaka u šahu, kako odigrati "en passant", rokadu, remi...

Prvi potez u šahu igra uvijek igrač s bijelim figurama. U šahu je najvažnije dati šah-mat (to je kraj igre). Može se odigrati i remi, pat-to je podjela bodova(neodlučeno).

U I.OŠ Čakovec šah se igra dugi niz godina. Šahovska skupina aktivno sudjeluje na Županijskim, Poludržavnim i Državnim prvenstvima za osnovne škole gdje postiže zapažene rezultate. Naši učenici su članovi i drugih međimurskih šahovskih klubova pa osim naših školskih treninga učenici viših razreda takmiče se sa svojim klubovima na različitim takmičenjima lokalnog i regionalnog karaktera diljem Hrvatske.


[OPŠIRNIJE]



PROMATRAJ!
Ivana Ružić / datum: 6. 3. 2018. 19:44

U 1. c r. održana je radionica na temu "Promatraj!" U uvodnom dijelu sata učitelj je učenicima objasnio što je empatija. Empatija je sposobnost da se razumije svijet iz perspektive druge osobe tj. da se razumiju i osjete tuđi osjećaji ,jer bez razvijene empatije ne može se razumjeti i brinuti se za svoje bližnje tj. prijatelje u školi ili izvan škole niti im se može pružiti utjeha i osjećaj sigurnosti. Učenicima je rečeno da će u parovima izvoditi sve ono što smo unaprijed pripremili za taj sat.

 

U prvom slučaju jedan učenik je preuzeo ulogu učitelja. On je morao glumiti empatičnog učitelja što znači da je vrlo dobro morao osjećati emocije "svoga" učenika (veselje, tugu, patnju, srdžbu...) Na taj način uz njihov zadani dijalog drugi učenici u učionici učili su što je empatija. Iz primjera su vidjeli da se dobar emocionalni razvoj postiže tako da učitelj cijelo vrijeme uz razgovor suosjeća s djetetom.

U drugom slučaju, druga dva učenika trebala su odglumiti pohvale djetetu kada se kod njega opaze prve" iskre", prvi znakovi empatije. Takve pohvale doprinose još boljem i kvalitetnijem razvoju empatije kod djece, jer empatija je vještina koja se svakodnevno uči vježbanjem.

Slijedeći par učenika odglumio je kako se osjećaju druga djeca kada su tužna i povrijeđena, npr. kada im netko uzme neku njima vrijednu stvar (igračku, olovku, sličicu...) Djetetu u tome slučaju treba ispraviti nepravdu, što je i učinjeno...

Primjeri su se nizali a učenici su na taj način učili što je empatija...

U završnom dijelu sata bili su kadri samostalno zaključiti da je empatija vještina koja predstavlja stup takozvanog "dobrog" karaktera i da se ona kroz svakodnevnu vježbu uz primjenu pozitivnih  emocija koje potiču učenike da budu bolji može naučiti. Dogovorili smo se da ćemo napraviti korelaciju s likovnom kulturom gdje ćemo crtanjem ili slikanjem učinili naš sat još kreativnijim i potpunijim.

 

Zadatak zadan za domaću zadaću odnosio se na to da učenici na kreativan način osmisle još nekoliko primjera koji nas mogu još više poučili o empatiji.


[OPŠIRNIJE]



RADIONICA: URADI SAM
Ivana Ružić / datum: 5. 12. 2017. 08:06

U mjesecu studenome učenici 4. c razreda su se  prisjetili nedavnog posjeta Aquatici – slatkovodnom akvariju u gradu Karlovcu. Ponovili su činjenicu da kroz Karlovac teku čak četiri rijeke – Kupa, Dobra, Mrežnica i Korana.

Zaljučili su da je grad Karlovac vrlo bogato prirodno bogatstvo Republike Hrvatske jer u četiri rijeke ima mnogo biljne i životinjske raznolikosti. Opisali su ribe koje su  ih se najviše dojmile. Zapamtili su da su se u slatkovodnom akvariju susreli sa somom, štukom, šaranom, potočnom pastrvom, grgečom, mrenom, klenom, mladicom, ali  i mnogim drugima.

Učenici su se prisjetili da su upravo vode najveće bogatstvo naše Međimurske županije koja je smještana između rijeke Mure i rijeke Drave. Njihova učiteljica Helena Slamek je posjetila obalu rijeke Drave i donijela im u razred kamenčiće zanimljivih boja i oblika.Učenici su saznali da će oslikavati kamančiće koji će na kraju služiti kao ukras te su stoga trebali biti posebni i drugačiji.

Učenici su dobili zadatak  crnim tušem bez mnogo detalja nacrtati ribu. Nakon što se tuš osušio ribe su oslikali temperama. Pri tome su  prikazali kontrast kromatskih i akromatskih boja. Boje su mješali  na učeničkim radovima. Morali su  voditi računa o kompoziciji ribe na kamenu, razvijali su samostalnost u radu, usmjereno likovno opažanje, zaključivanje, upornost i strpljivost u dovršavanju zadataka, pozitivan odnos prema estetskim vrijednostima vlastitog likovnog rada, ali i rada suučenika u razredu.

Na kraju sata jedna ribica nam je ispričala da ako pogasimo nepotrebno upaljena svjetla po učionicama ili ulične lampe koje svjetle još za dana možemo uštedjeti puno struje i  spasti neke rijeke, druga ribica nas je podsjetila da nitko neće štiti ono o čemu ne brine, a da bismo svi trebali brinuti o našim raznolikim vrstama. Svi učenici su se pitali hoće li njihove ručno oslikane ribice nekoga razveseliti.


[OPŠIRNIJE]



ONLINE GLASANJE ZA LOGO PROJEKTA ESTEEM
Ivana Ružić / datum: 5. 12. 2017. 07:55

Marljivi i kreativni učenici uz pomoć svojih učitelja u partnerskim školama iz Rumunjske, Italije, Španjolske, Grčke, Bugarske i Hrvatske osmislili su prijedloge loga za logo projekta Effective Steps to Empathize.

U tijeku je online glasanje za najbolji logo. Pozivamo vas da glasate i podržite radove učenika iz Prve osnovne škole Čakovec.

ONLINE GLASANJE

Unaprijed zahvaljujemo :-)

 

        


[OPŠIRNIJE]



Dan sjećanja na žrtvu Vukovara
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 10:51

17. studeni, petak, nastava u 3.d razredu je bila organizirana drugačije. Imali smo integrirani dan posvećen Gradu heroju - Vukovaru. Učenici su prethodni dan dobili zadatke da istraže, napišu o Vukovaru danas. U školi smo pogledali dokumentarni film o Vukovaru jučer, danas i sutra. Simbol Vukovara - vodotoranj smo crtali pastelom. Zajedno smo napisali pjesmu o Vukovaru.

Radove smo stavili na razredni pano. Naučili smo pjevati pjesmu Heroj Grade. Učenici su donijeli skulpture Vučedolske golubice. Temperom smo slikali lampione za sve poginule, nestale i stradale žrtve Vukovara. Zajedno smo donijeli zaključak: Neponovilo se!


[OPŠIRNIJE]



MEĐUNARODNI DAN DJEČJIH PRAVA
Ivana Ružić / datum: 28. 11. 2017. 10:32

20. studenog 1989. godine., u cijelome se svijetu obilježava Međunarodni dan dječjih prava, koji je potaknula Organizacija ujedinjenih naroda. Svake godine, organizacije koje se bave ljudskim pravima i slobodama, potiču na poduzimanje konkretnih koraka u zaštiti i unapređenju dječjih prava. Dječja prava temelj su izgradnje naprednog društva!


 

Djeca su najosjetljivija skupina koja treba zaštitu, a čovječanstvo  i društvo duguje djeci najbolje što ima. Forumaši DF Zmajići svake godine obilježavaju taj dan.

Ove godine održali smo radionicu  i govorili o Pravu na čisti i zdravi okoliš. Zalažemo se za čisti zrak, vodu, tlo i hranu koju unosimo u naše tijelo. Brinemo da u školi pokažemo pravilan odnos  prema razvrstavanju smeća,dolazimo u školu pješice, a i u obiteljima njegujemo i brinemo i čistoći okoliša. 


[OPŠIRNIJE]



HUMANO PONAŠANJE
Ivana Ružić / datum: 13. 11. 2017. 07:46

Na satu razrednika učenici 3.a razreda proveli su aktivnosti vezane uz humano ponašanje. Planom i programom rada na satu razrednika provodimo i zdravstveni odgoj u koji je uvršten i razvoj socijalnih vještina učenika i odnos prema potrebitima u našem društvu. Radili smo na shvaćanju pojma humanost i humano ponašanje.

Razvrstavali smo i obrazlagali koja su ponašanja poželjna a koja  nepoželjna prema bližnjima, prijateljima, suradnicima, bolesnima, invalidima, starijim osobama i općenito prema okolini.  Kako bi shvatili kakve su svakodnevne aktivnosti osoba s invaliditetom potpisivali su se na različite načine. Kad smo se potpisivali lijevom rukom shvatili su da to i nije baš lako jer su učenici većinom dešnjaci u razredu.

Uvidjeli smo kako je život i rad cijelog društva organizirano za dešnjake a ljevoruki se moraju tome prilagođavati.  Bilo je zanimljivo držati olovku ustima ali nikako ne bi htjeli tako pisati  domaću zadaću. Cilj je bio osvijestiti i shvatiti kakav je život i rad osoba s fizičkim nedostacima. Raspravljalo se na koje načine bi mogli pomoći potrebitima. Uz humanitarne akcije prikupljanja novčanih sredstava postoji i naš osobni doprinos.

Crtežima smo prikazali načine kojima mogu sami svojim postupcima uljepšati  i olakšati život djeci, starijima i nemoćnima. Učenici su navodili i primjere iz vlastitog iskustva. Uspjeli su shvatiti što je to humano ponašanje i kako to nije samo prihvaćanje i razumijevanje potrebitih već i pomaganje i volontiranje. Učenici su se dogovorili da će posjetiti Dom umirovljenika, gdje će se družiti i igrati sa starijim osobama. 


[OPŠIRNIJE]



ERASMUS STREET
Ivana Ružić / datum: 28. 10. 2017. 07:14


[OPŠIRNIJE]



Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, gospođa Lidija Kralj posjetila I. OŠ Čakovec
Ivana Ružić / datum: 10. 10. 2017. 15:23

U petak, 6. listopada u I. osnovnoj školi Čakovec je svečano obilježen početak Europskog tjedna programiranja. Tom prigodom školu je posjetila gospođa Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja dr. sc. Blaženke Divjak. Gošću su dočekali Ivana Ružić, učiteljica informatike i EU Code Week predstavnica za RH, Boris Jeđud, učitelj i predsjednik školskog odbora, Branko Vujnović, učitelj tehničke kulture.

Gospođa Kralj upoznala je učenike, školu i najnoviju IKT kojom je od ove školske godine opremljena škola. I. osnovna škola Čakovec prva je škola u Hrvatskoj koja u nastavi koristi Osmo i Ozobotove i time učenicima omogućuje usvajanje znanja i vještina iz gotovo svih predmeta na zabavan i inovativan način.

Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Džepni robot, Ozobot, maleni je robot kojeg učenici mogu programirati linijama u različitim bojama, u vizulanom blok editoru OzoBlockly. Riječ je o malenom uređaju visokom 2,5 centimetara koji može pratiti crte, reagirati na boje, mijenjati brzine, donositi odluke i komunicirati s korisnicima. Robot za čitanje digitalnih zaslona i ostalih površina koristi svjetlosne senzore. Ozobot je dizajniran za rad na zaslonima tableta i pametnih telefona, ali i na površinama koje ne emitiraju svjetlost, kao što je papir.

Učenici su predstavili zabavne uređaje i načine rada na njima, a svoju kreativnost su predstavili i 3D modeliranjem i ispisom pomoću 3D pisača i 3D olovaka. 3D tisak potiče kreativnost i inovativnost omogućujući svakom učeniku da svoju ideju ili koncept ispita i istraži u fizičkom, stvarnom prostoru. Također, 3D tisak njeguje i potiče različite pristupe učenju – vizualni jer podrazumijeva skiciranje, dizajniranje i modeliranje određenih 3D objekata; kinestetički jer podrazumijeva konkretan manuelni rad; logički (matematički) jer podrazumijeva istraživanje i rješavanje određenih problema; socijalni jer podrazumijeva razmjenu ideja, pristupa i rješenja; konstruktivistički jer potiče planiranje i oblikovanje novih ideja i pojmova kroz kritičko mišljenje.

Gospođa Lidija Kralj upoznala je projekte, akcije i inicijative koje se već niz godina provode u najvećoj i najstarijoj međimurskoj školi: Naj-akcija Grada Čakovca, Erasmus+ Smarter… Greener… Safer…, Ecological literacy, Young Entrepreneurs in Action i . Svako slavlje pa i ovo prigodno je obilježeno rezanjem #code EU torte.


[OPŠIRNIJE]



Učenje na zabavan način uz Osmo u I. osnovnoj školi Čakovec
Ivana Ružić / datum: 6. 10. 2017. 07:33

I. osnovna škola Čakovec, najveća je i najstarija škola u Međimurju, ali i jedna od vodećih hrvatskih škola u primjeni informacijsko komunikacijske tehnologije u nastavi. Jedna je od prvih dvadeset e-škola u Hrvatskoj te među rijetkim školama u Hrvatskoj koja četvrtu godinu za redom aktivno koristi iPad lab u nastavi.

Za uspjeh na putu prema školi za 21. stoljeće najviše su zaslužni učiteljice i učitelji koji spremno prihvaćaju nove izazove uz podršku ravnatelja Siniše Stričaka. Desetak učiteljica i učitelja kontinuiramo se usavršava u primjeni tehnologije na suvremen i inovativan način obogaćujući nastavni proces najsuvremenijim pametnim dodacima, robotima i drugim sličnim uređajima. Prethodnih dana, učiteljice i učitelji sudjelovali su na edukaciji za korištenje Osma u nastavi. Oprema i edukacija nabavlja se iz programa Europske unije u suradnji s partnerskim školama diljem Europe razmjenjujući iskustva i gradeći čvrstu suradnju sa zajedničkim ciljem: mijenjanje obrazovanja za buduća zanimanja naših učenika na čvrstim temeljima interkulturalnosti i suradnje.

Od ove školske godine iPad lab I. osnovne škole Čakovec obogaćen je pametnim dodacima Osmo. Osmo je globalno nagrađivani sustav obrazovnih igara koji mijenja načine učenja, učenicima omogućuje interakciju s iPadom i iPhoneom pomoću dodataka u obliku drvenih ili plastičnih pločica, kartica s otisnutim slovima i brojevima ili pomoću običnog papira i flomastera. Osmo se sastoji od nekoliko paketa za učenje sadržaja iz programiranja, matematike, jezika i svih drugih područja, ovisno o maštovitosti učitelja.

Set Coding Awbie koristi praktične fizičke blokove za kontrolu Awbiea, razigranog lika koji voli ukusne jagode. Svaki blok je naredba za kodiranje koja usmjerava Awbie na čudesnu avanturu s jagodom, a kod učenika razvija algoritamski način razmišljanja, logiku i vještine rješavanja problema. Numbers je set koji omogućava učenje matematičkih vještina na način da učenici dodaju, broje i množe pločice s otisnutim brojevima kako bi pogađali brojeve u mjehurićima. Pogađanjem broja u mjehuriću učenik će osloboditi ribu i dozvoliti joj ulazak u more. Uz aplikaciju Masterpiece učenicima je omogućen razvoj vještina crtanja i umjetničkog izražavanja. Odabranu sliku Masterpiece pretvara u linije koje treba slijediti, pomažući u stvaranju prekrasnih crteža. Također, Masterpiece omogućava pravilno učenje pisanja i oblikovanja slova kod najmlađih učenika. Aplikacija Newton potiče vještine kreativnog rješavanja problema koristeći bilo koji predmet iz okoline ili pomoću papira i flomastera, jednostavno postavljanjem objekta/crteža ispred zaslona učenik upravlja sadržajem na tablet uređaju i vodi određene kuglice u ciljane zone. Tangram je aplikacija koja potiče prostorne relacijske sposobnosti, navodeći učenika da uz pomoć drvenih kockica slaže zadane oblike, a popularno se naziva i «brain fitness». Uz aplikaciju Words učenici uče pravopis i kritičke sposobnosti razmišljanja.

Koja je odgojna vrijednost svake aplikacije/igre? Osmo potiče učenje u ključnim područjima kao što su: kreativno rješavanje problema, umjetnost, STEM (znanost, tehnologija, inženjering i matematika) i razvoj suradničkog učenja. Učenicima je omogućen razvoj digitalnih vještina ali i usvajanje znanja, vještina, razvoj sposobnosti i stavova iz gotovo svih područja koristeći metode istraživanja, stvaranja i suradnje.

Nabava uređaja financirana je iz sredstava Erasmus+ programa koje provodi naša škola u svrhu razvoja kreativnosti inovativnosti u nastavi te razmjeni iskustava sa stranim partnerima.


[OPŠIRNIJE]



EUROPSKI DAN JEZIKA
Ivana Ružić / datum: 27. 9. 2017. 09:05

Prije 16 godina na inicijativu Vijeća Europe 26. rujna obilježava se kao Europski dan jezika. Tim povodom gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač primio je učenike I. osnovne škole iz Čakovca, gdje je obilježavanje ovog dana dio aktivnosti u sklopu četiri Erasmus+ projekta koje trenutno provode.

Pedesetak učenika nižih razreda, zajedno sa svojim učiteljicama gradonačelniku je predstavilo razglednice koje su poštom poslali svakoj od ukupno 19 stranih partnerskih škola.

Učenici Dječjeg forma osmislili su dvojezičnu eko slikovnicu, vezanu uz Eko patrolu koji su tijekom prošle školske godine provodili učenici.  Izrađeno je i niz multimedijalnih čestiti i animacija sa motivima Republike Hrvatske, koje su objavljene na mrežnim stranicama škole.

Prema riječima učiteljice i koordinatorice aktivnosti vezane uz projekte Ivane Ružić, škola preko europskih projekata nastoji učenicima omogućiti upoznavanje drugih zemalja, jezika i običaja, a učitelji koji sudjeluju u projektu dobivaju korisna saznanja kako izgledaju drugi obrazovni sustavi.

Gradonačelnik Grada Čakovca Stjepan Kovač istaknuo je da je I. osnovna škola ponajbolja u gradu u provođenju europskih projekata. Obilježavanja poput ovog učenicima omogućuju nova iskustva te učenje na drugačiji i zanimljiv način. Stjecanje znanja o različitostima, nova prijateljstva koja nisu vezana samo uz školu i grad u kojem žive vrlo su važna, te učenicima omogućuju nove spoznaje koja će im u budućem životu itekako koristiti, rekao je, među ostalim, gradonačelnik Kovač.

I. Osnovna škola Čakovec najveća je škola u Gradu Čakovcu i Međimurskoj županiji, te ju pohađaju i učenici drugih nacionalnosti. Predstavili su se učenici mađarske, španjolske, albanske, ruske i poljske nacionalne manjine i to na svom materinjem jeziku.

Ravnatelj I. osnovne škole Siniša Stričak i gradonačelnik Kovač uručili su nagrade trojci učenika čiji su likovni radovi odabrani u projektu Ecological Literacy. To su Nela Levačić, Mateo Demario Časni i Elena Šarić.

Treba napomenuti da je cilj Europskoga dana jezika osvijestiti važnost jezika kao jednog od najznačajnijih identiteta naroda i čovjeka. Na svijetu postoji više od 6000 jezika, samo ih u Europi ima više od 220, a njegovanje jezične raznolikosti i čuvanje jezične baštine nije važno samo zbog promicanja kulturne različitosti i tolerancije, već i zbog opasnosti od izumiranja gotovo polovice svjetskih jezika. 

VIDEO

VIDEO

VIDEO


[OPŠIRNIJE]



UVODNA KONFERENCIJA ZA MEDIJE
Ivana Ružić / datum: 23. 10. 2017. 08:33

4. rujna 2017. na prvi dan nastave u školskoj godini 2017./2018. u I. osnovnoj školi Čakovec održana je konferencija za medije. Na konferenciji su ravnatelj škole Siniša Stričak i gradonačelnik grada Čakovca Stjepan Kovač, najavili početak nove školske godine, predstavili planove i suradnju te svim učenicima i učiteljima poželjeli mnogi uspjeha u učenju i radu.

Na konferenciji je ravnatelj Siniša Stričak predstavio I. osnovnu školu Čakovec kao vodeću školu u našoj regiji po broju i uspjehu u provođenju međunarodnih projekata. I. osnovna škola Čakovec uspješno je provela i završila dva Erasmus+ projekta European Goodwill Cup i Keep Invest Donate Spend, a u tijeku je provođenje projekta Ecological literacy. Od 1. rujna 2017. godine I. osnovna škola Čakovec provodimo i tri nova projekta. To su Effective Steps to Empathize, Smarter... Greener... Safer... i Young Entrepreneurs in Action. Posebno smo ponosni na projekt Young Entrepreneurs in Action jer je upravo I. osnovna škola Čakovec glavni koordinator i nositelj tog projekta. Svi projekti su dvogodišnji projekti u kojima će učitelji i učenici razvijati suradnju i timski rad unutar škole, s roditeljima i lokalnom zajednicom te na međunarodnoj razini sa svim partnerskim školama.

Također, razvijati ćemo kreativnost i inovativnost u nastavi i izvannastavnim aktivnostima odgajajući nove generacije učenika u duhu tolerancije, prihvaćanja različitosti i prihvaćanja aktivne uloge u društvu. Projekti uključuju i razmjene učenika među partnerskim školama što daje dodatnu vrijednost u odgoju i obrazovanju budućih nositelja društva.

Svi ovi projekti su dio programa Erasmus+ koje financira Europska komisija sa ciljem razvoja suradnje, razmjene primjera dobre prakse između škola u Europi.


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju